Co zrobić, gdy drukarka nie widzi tonera?

Drukarki laserowe marki Brother cieszą się uznaniem użytkowników ze względu na swoją niezawodność i wysoką jakość wydruku. Jednakże producenci drukarek często stosują zabezpieczenia przed zamiennikami, co może powodować, że drukarka „nie odczyta” tonera, który nie pochodzi od producenta sprzętu. 

Już podczas instalacji urządzenia, należy zwrócić uwagę na opcję, która rzekomo ma „chronić naszą drukarkę”, a w rzeczywistości uniemożliwi nam używanie zamienników w przyszłości. Na szczęście, nawet jeżeli podczas instalacji zaznaczyliśmy tę opcję, możemy ją później zmienić w ustawieniach. 

Czasem problem wynika z niedokładnego umieszczenia tonera w drukarce. Warto wtedy wyjąć zasobnik z tonerem i ponownie go włożyć. Upewnij się, że toner jest prawidłowo umieszczony w swoim miejscu, a następnie spróbuj ponownie.

Zdarza się jednak, że drukarka Brother przestaje rozpoznawać toner, mimo że jest on prawidłowo umieszczony.  W takich sytuacjach przydatne może okazać się wykonanie resetu tonera. Poniżej przedstawiamy sprawdzone sposoby na rozwiązanie tego problemu, w zależności od modelu, jaki posiadamy.



Drukarki z przyciskiem – Seria HL

  • otwórz przednią pokrywę
  • wyłącz drukarkę
  • przytrzymaj przycisk „Go” (lub „Start”) i włącz drukarkę (jak proces przebiegnie prawidłowo, zaświecą się wszystkie lampki)
  • puść przycisk „Go” (lub „Start”)
  • wciśnij przycisk „Go” (lub „Start”) dwukrotnie
  • upewnij się, że wszystkie lampki się zaświeciły
  • wciśnij przycisk „Go” (lub „Start”) pięć razy
  • lampka od tonera powinna zgasnąć, a lampka „Error” migać
  • zamknij przednią pokrywę


Drukarki z klawiaturą numeryczną – Seria MFC

  • włącz drukarkę (z zainstalowanym tonerem)
  • otwórz przednią pokrywę
  • upewnij się,  że na wyświetlaczu pojawił się komunikat „Przednia pokrywa otwarta” (Front cover open)
  • wciśnij przycisk „Wyczyść” („Clear”)
  • upewnij się,  że na wyświetlaczu pojawił się komunikat „Wymienić bęben?” („Replace drum?”), ALE nie wciskaj sugerowanych przycisków
  • wpisz na klawiaturze numerycznej „*00” i potwierdź przyciskiem „Ok
  • naciśnij „Start
  • upewnij się,  że na wyświetlaczu pojawił się ponownie komunikat „Przednia pokrywa otwarta” (Front cover open)
  • zamknij pokrywę
  • urządzenie nie powinno już wyświetlać komunikatu o potrzebie wymiany tonera


Drukarki bez klawiatury numerycznej – Seria DCP

  • włącz drukarkę (z zainstalowanym tonerem)
  • otwórz przednią pokrywę
  • upewnij się,  że na wyświetlaczu pojawił się komunikat „Przednia pokrywa otwarta” (Front cover open)
  • wciśnij przycisk „Wyczyść” („Clear”)
  • upewnij się,  że na wyświetlaczu pojawił się komunikat „Wymienić bęben?” („Replace drum?”), ALE nie wciskaj sugerowanych przycisków
  • Wciśnij „Start” (pojawi się pusty ekran, bez komunikatów)
  • Wciśniij strzałkę w dół (pojawi się „E0”)
  • Wciśniij strzałkę w górę (pojawi się „00” – wartość, której potrzebujemy)
  • Zatwierdzamy przyciskiem „Ok
  • upewnij się,  że na wyświetlaczu pojawił się ponownie komunikat „Przednia pokrywa otwarta” (Front cover open)
  • zamknij pokrywę 
  • urządzenie nie powinno już wyświetlać komunikatu o potrzebie wymiany tonera.


Jeżeli nadal potrzebujesz pomocy, zadzwoń na infolinię 801 500 907nasi doradcy chętnie pomogą.